(067) 620 08 79
(095) 580 77 07
(073) 580 77 07
Просмотреть карзину

Роботизована коробка передач DSG, або нова це добре забуте старе

Роботизована коробка передач DSG (Direct Shift Gearbox). Це коробка передач прямого перемикання. В даний час вона є найдосконалішою автоматизованою коробкою, яка встановлюється на масові моделі легкових автомобілів - так, або приблизно так починаються всі описи даного агрегату в багатьох, якщо не сказати у всіх рекламних джерелах. Давайте розберемося, що це таке і чи це насправді.

Цю коробку винайшов піонер автомобілебудування Адольф Кегресс (Adolphe Kegresse) (1879-1943), більш відомий винаходом напівгусеничних машин, оснащених гумовими гусеницями, які допомагають їздити різними формами рельєфу. До речі, цікавий факт, Адольф Кегресс із 1904 року працював у Росії, організовуючи там автомобільну пошту. З 1906 А. Кегресс став технічним директором гаража царя Миколи II, а потім - особистим шофером імператора. Так ось, у 1939 році Кегресс вперше сформулював ідею КПП із подвійним зчепленням, яку він сподівався втілити у легендарному Citroen Traction. На жаль, несприятливі умови бізнесу, а потім друга світова війна, не дозволили втілити ідею в життя.

До ідеї створення КПП із подвійним зчепленням повернулися лише у 80-х роках минулого століття розробники спортивних болідів. Вони змогли автоматично перемикати механічні КПП. В автомобілі педаллю зчеплення та лаштункою перемикання передач керує електроніка, всі дії здійснюються електромагнітними або гідравлічними механізмами. Давайте розберемося, як це працює. Щоб зрозуміти, як це працює, необхідно згадати, як працює механіка.

Отже, як працює механічна КПП? Перш ніж переключити передачу за допомогою куліс перемикання передач, необхідно вичавити педаль зчеплення, яка від'єднує двигун від коробки передач і припиняє подачу силового потоку до коробки. Коли водій вибирає потрібну передачу за допомогою куліс, зубчаста муфта переміщається від однієї шестерні до іншої, синхронізатори вирівнюють швидкість обертання муфти, після чого передача ненаголошено включається. Після того, як шестерня почала рухатися, необхідно відпустити педаль зчеплення, після чого відбувається повторне з'єднання двигуна з трансмісією і посилає крутний момент на колеса. Таким чином, у звичайній механічній коробці передач потік потужності від двигуна до колес при перемиканні швидкостей переривається. Це викликає поштовх перемикання передачі або переривання моменту, що крутить. У випадках неправильного, або невчасного включення передачі, автомобіль може помітно посмикуватися, або як кажуть у народі – «козлити».

трансмісійна олія в коробку DSG

Коробка DSG працює по-іншому, вона об'єднує в одному корпусі дві механічні коробки передач, одну для парних швидкостей, а іншу для непарних, і кожна з яких оснащена своїм зчепленням. Але навіщо це потрібно? Виявляється, для того щоб включати дві передачі одночасно!

Поки автомобіль розганяється на парній швидкості, шестерні наступної, непарної вже знаходяться в зачепленні. Коли обороти двигуна досягають точки включення наступної передачі, зчеплення парної передачі розмикається, а непарної одночасно замикається, при цьому передача тяги між коробками відбувається без розриву потоку потужності, а зміна швидкості виходить швидкою і майже непомітною. І все це за мінімальних втрат енергії – будучи похідною від звичайної “механіки” коробка успадковує і високу ефективність передачі потужності. Управляється все це автоматикою, тому в системі відсутня педаль зчеплення як така, і ручка управління КПП така, як у автоматичної коробки.

“Ось вона, ідеальна трансмісія” – вигукне захоплений читач, але… Як казав відомий персонаж товариш Саахов з Кавказької полонянки - "е ні... тарапиця не треба". Коробка DSG, як уже було сказано вище, управляється електронікою, і при наборі швидкості комп'ютер майже миттєво перемикає передачі, заощаджуючи паливо, зберігаючи динаміку та згладжуючи ривки, тому що відразу після включення, наприклад, четвертої передачі він готовий включити п'яту. А якщо Ви в процесі розгону вирішили пригальмувати, а таке в пробках і на трасі часто буває? А система управління про це не знала та готувалася включити передачу вище? Їй потрібно набагато більше часу для відключення вищої передачі та підготовки до включення нижчої передачі. На це йде вже не 100 мс, а до півсекунди. Ви скажете, "Ну і що цього і не помітиш", і будете праві, при гальмуванні цього практично не помітно, але автоматам таке вгадування не властиве. Це мінус.

Не завжди вдається забезпечити низькі втрати енергії. Проблема в тому, що сухі зчеплення (такі ж, як і у ручних коробок) в DSG трансмісіях можуть перегріватися, тому в моделях, розрахованих на потужні мотори, замість них застосовуються фрикціонні пакети, що працюють в маслі. Вони краще тримають навантаження, але через більше прослизання і гідродинамічних втрат ефективність передачі потужності знижується до 96%, тоді як ручні коробки та їх роботизовані версії досягають величини в 98-99%. Втім, це, звичайно, краще за звичайний "автомат" з його 91-94%. Розробники заявляють, що коробка DSG заощаджує до 10% палива. Ой, як я маю сумнів. Декілька відсотків – так, і це безперечно радує.

Безперечним мінусом є вартість коробки та величезні проблеми з ремонтопридатністю. У зв'язку з чим виникає необхідність правильного обслуговування КПП та своєчасної заміни масла. Так як це, як не крути, рекламна стаття, не застосую можливістю звернути Вашу увагу, що компанія North Sea Lubricants для таких коробок виробляє спеціальне масло ATF POWER DSG.

То чому ж коробки передач DSG стали такими популярними? Адже по кожному з параметрів обов'язково знаходиться якийсь тип відповідної трансмісії. А секрет полягає в тому, що, не будучи лідером в окремих номінаціях, ці коробки поєднали в собі вдалий набір характеристик: досить ефективні, відносно недорогі, цілком комфортні і досить швидкі. Золота середина.

Катайтеся на машинах із коробками DSG і отримуйте від цього задоволення.

Реєстрація

закрыть
Користувач із зазначеним логіном вже зареєстрований

Авторизація

закрыть
закрыть
Фото Товар Одиниця Наявність Ціна Кіл-ть Сума
Разом:

Ваш кошик порожній